Συμμαχία Δημάρχων για τη μεταφορά της ευθύνης για την λειτουργία των Πολεοδομικών Γραφείων


Κοινή ανακοίνωση Δημάρχων Πειραιά, κ. Βασίλη Μιχαλολιάκου, Ελληνικού-Αργυρούπολης, κ. Χρήστου Κορτζίδη, Αιγάλεω, κ. Χρήστου Καρδαρά, Αγ. Παρασκευής, κ. Βασίλη Ζορμπά, Ελευσίνας, κ. Γιώργου Αμπατζόγλου, Νέας Ιωνίας, κ. Ηρακλή Γκότση και Αχαρνών, κ. Σωτήρη Ντούρου, σχετικά με την μεταφορά της ευθύνης για την λειτουργία των Πολεοδομικών Γραφείων των πρώην Νομαρχιών της περιφέρειας Αττικής στους οικείους Δήμους.



Με πρωτοβουλία του Δημάρχου Ελληνικού-Αργυρούπολης, κ. Χρήστου Κορτζίδη, πραγματοποιήθηκε σύσκεψη στο Δημαρχείο Πειραιά με την συμμετοχή των Δημάρχων Πειραιά, κ. Βασίλη Μιχαλολιάκου, Ελληνικού-Αργυρούπολης, κ. Χρήστου Κορτζίδη, Αιγάλεω, κ. Χρήστου Καρδαρά, Αγ. Παρασκευής, κ. Βασίλη Ζορμπά, Ελευσίνας, κ. Γιώργου Αμπατζόγλου, Νέας Ιωνίας, κ. Ηρακλή Γκότση και Αχαρνών κ. Σωτήρη Ντούρου.

Μετά το πέρας της σύσκεψης οι Δήμαρχοι εξέδωσαν την κάτωθι κοινή ανακοίνωση:

Όπως είναι γνωστό, από 1/1/2011 η ευθύνη για την λειτουργία των υπηρεσιών της Πολεοδομίας μεταφέρθηκε από τις πρώην νομαρχίες της περιφέρειας Αττικής στους οικείους Δήμους. Από την πρώτη στιγμή, και παρά τις προσπάθειές μας για την ομαλή μετάβαση στα νέα δεδομένα, εντοπίστηκαν σοβαρά προβλήματα, τα οποία χρήζουν άμεσης επίλυσης, καθώς ταλαιπωρούν τους πολίτες και εμποδίζουν την κάθε Δημοτική Αρχή να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις που απορρέουν από τις σχετικές προβλέψεις.

Κοινές διαπιστώσεις ήταν:

1. Η ανεπάρκεια προσωπικού. Σημαντικός αριθμός στελεχών των Πολεοδομικών Γραφείων, αντί να μεταφερθεί στους Δήμους, όπως θα ήταν και το λογικό, «εγκλωβίστηκε» στην περιφέρεια.
2. Η έλλειψη πόρων για την μισθοδοσία όσων υπαλλήλων μεταφέρθηκαν στους Δήμους και για τα λειτουργικά έξοδα, γεγονός που οφείλεται στην καθυστέρηση απόδοσης των Κεντρικών Αυτοτελών Πόρων, καθώς και στην μη αποστολή του συνόλου τις υλικοτεχνικής υποδομής που αντιστοιχούσε στις υπηρεσίες αυτές.
3. Δεν έχουν προσδιοριστεί με ακρίβεια οι αρμοδιότητες των εν λόγω Πολεοδομικών Γραφείων.
4. Η απουσία των κατάλληλων νομοθετικών ρυθμίσεων για πρόστιμα αυθαιρέτων κ.α.
5. Αναρχία στην διατήρηση των αρχείων των αδειών μετά τις ανακατατάξεις.

Είναι κοινώς αποδεκτό, ότι υπό τις υπάρχουσες συνθήκες η αποστολή των Δήμων καθίσταται ιδιαίτερα δύσκολη. Στο πλαίσιο αυτό, ζητούμε άμεσα συνάντηση με τον υπουργό Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, κ. Γιάννη Ραγκούση, προκειμένου να θέσουμε υπ’ όψιν του τα προβλήματα που έχουν διαπιστωθεί και να προτείνουμε λύσεις, για την άρτια λειτουργία των υπηρεσιών Πολεοδομίας.

Δεν υπάρχουν σχόλια: