Ξεκίνησε η διανομή καρτών ελεύθερης μετακίνησης σε ΑΜΕΑ


Ξεκίνησε η χορήγηση των καρτών απεριορίστων διαδρομών σε άτομα με αναπηρίες από τις Περιφερειακές Ενότητες Πειραιά και Νήσων. Οι δικαιούχοι των Περιφερειακών Ενοτήτων Πειραιά και Νήσων μπορούν να παραλαμβάνουν τις κάρτες τους από τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ) των Δήμων και τη Διεύθυνση Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας των Περιφερειακών Ενοτήτων Πειραιά και Νήσων.
Η κάρτα περιλαμβάνει τη δωρεάν μετακίνηση με τα μέσα μεταφοράς ΟΑΣΑ (ΕΘΕΛ, ΗΛΠΑΠ, ΗΣΑΠ, ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, ΤΡΑΜ), Προαστιακό Σιδηρόδρομο (από Μαγούλα έως σταθμό Αεροδρόμιο) και τη διακίνηση με έκπτωση 50 % στα Υπεραστικά ΚΤΕΛ και στο εσωτερικό δίκτυο του ΟΣΕ.Οι δικαιούχοι είναι άτομα με αναπηρίες με παθολογοανατομικό ποσοστό αναπηρίας 67% και άνω, πρέπει να διαμένουν μόνιμα στις Περιφερειακές Ενότητες Πειραιά και Νήσων, ενώ το ατομικό τους εισόδημα δεν θα υπερβαίνει τα 23.000 ευρώ και το συνολικό οικογενειακό τα 29.000 ευρώ. Τα παραπάνω ποσά προσαυξάνονται με 5.600 ευρώ για κάθε επιπλέον ανάπηρο άτομο που συνοικεί και βαρύνει την οικογένειά του.
Δικαιούχοι είναι ακόμα οι συνοδοί των ολικά τυφλών και των ατόμων με Βαριά Νοητική Καθυστέρηση (δείκτης νοημοσύνης 30 και κάτω), οι οποίοι εξαιρούνται του οικονομικού κριτηρίου.
Σημειώνεται ότι όσοι υπερβαίνουν το όριο εισοδήματος, δικαιούνται κάρτα με έκπτωση 50% για τα υπεραστικά συγκοινωνιακά μέσα του ΚΤΕΛ που τους χορηγείται από τη Διεύθυνση Δημόσιας Υγείας & Κοινωνικής Μέριμνας, 3ος Όροφος, Γραφείο 23 (Τηλ .2131601809).

Συγκεκριμένα τα σημεία διανομής των καρτών είναι :
1. Όλα τα Κ.Ε.Π των Δήμων των Περιφερειακών Ενοτήτων Πειραιά και Νήσων.
2. Επίσης για τον Πειραιά :
Α) Ακτή Ποσειδώνος 14-16 (Ισόγειο)
Β) Ηρώων Πολυτεχνείου 19
2ος Όροφος – Γραφείο 15 &
3ος Όροφος – Γραφείο 17.
Ώρες διανομής καρτών 08:30π.μ – 13:00μμ.


Απαραίτητα δικαιολογητικά :
1) Αίτηση του ενδιαφερομένου ή του νόμιμου εκπροσώπου του

2) Επικυρωμένο αντίγραφο γνωμάτευσης Υγειονομικής Επιτροπής ή απόφαση αναπηρίας ασφαλιστικού φορέα όπως ΙΚΑ, ΤΕΒΕ, κλπ σε επικυρωμένο φωτοαντίγραφο με παθολογοανατομικό ποσοστό αναπηρίας 67 % τουλάχιστον και χρόνο λήξης ή τελευταίο απόκομμα ΟΓΑ (μόνο για τους συνταξιούχους αναπηρίας από τον ΟΓΑ).
Όσοι λαμβάνουν οικονομική ενίσχυση (επίδομα) από τον Τομέα Κοινωνικής Προστασίας & Αλληλεγγύης του Δήμου Πειραιά (πρώην Δ/νση Κοινωνικής Αλληλεγγύης) δικαιούνται κάρτα χωρίς την προσκόμιση της γνωμάτευσης. Η πιστοποίηση γίνεται μέσω του μητρώου επιδοματούχων που υπάρχει στον Τομέα Κοινωνικής Προστασίας & Αλληλεγγύης του Δήμου Πειραιά (πρώην Δ/νση Κοινωνικής Αλληλεγγύης).
Επίσης όσοι λαμβάνουν γνωματεύσεις από Μονάδες Τεχνητού Νεφρού ή Τμήματα Νοσηλείας Μεσογειακής Αναιμίας μπορούν να τις προσκομίσουν εναλλακτικά. Πρόσφατη γνωμάτευση δεν απαιτείται για τα ΑΜΕΑ που το ποσοστό της αναπηρίας τους προέρχεται από ακρωτηριασμό των άνω ή κάτω άκρων.
Για τους υπηκόους κρατών, εκτός Ε.Ε. που έχουν καταστεί ανίκανοι για εργασία μετά από εργατικό ατύχημα σε ελληνικό έδαφος, απαιτείται Ιατρική Βεβαίωση Νοσηλείας από Δημόσιο Νοσοκομείο, στο οποίο θα βεβαιώνεται η νοσηλεία μετά από το ατύχημα

3) Φωτοαντίγραφο εκκαθαριστικού σημειώματος ΔΟΥ για το προηγούμενο οικονομικό έτος ή υπεύθυνη δήλωση του Ν. 1599/86 θεωρημένη από την εφορία για όσους δεν υποχρεούνται στην υποβολή δήλωσης. Οι δικαιούχοι οι οποίοι με υπεύθυνοι δήλωσή τους δεν επιθυμούν την προμήθεια του σχετικού δελτίου για το Αστικό ΚΤΕΛ αλλά μόνο για το Υπεραστικό δεν υποχρεούνται να προσκομίζουν φορολογική δήλωση.

4) Υπεύθυνη δήλωση του Ν. 1599/86 στην οποία θα αναγράφεται η ακριβής διεύθυνση του τόπου μόνιμης κατοικίας.

5) Δύο πρόσφατες φωτογραφίες ή τρεις εάν πρόκειται για τυφλούς ή άτομα που πάσχουν από Βαριά Νοητική Καθυστέρηση που δικαιούνται δελτίο συνοδού
Δελτίο αστυνομικής ταυτότητας ή φωτοαντίγραφο αυτής (διπλής όψεως)

6)Ασφαλιστικό βιβλιάριο υγείας.

Σε περίπτωση απώλειας της κάρτας απεριορίστων διαδρομών, αυτή θα πρέπει να προκύπτει με βεβαίωση από αστυνομική αρχή και επίδειξη του βιβλιαρίου ασθενείας στο οποίο σημειώνεται η επαναχορήγηση, χωρίς την εκ νέου προσκόμιση δικαιολογητικών.

Τα παλιά δελτία μετακίνησης έτους 2010 ισχύουν μέχρι 5 Αυγούστου 2011 ενώ ως ημερομηνία λήξης ανανέωσης των δελτίων μετακίνησης σε ΑΜΕΑ έτους 2011 ορίζεται η 31/12/2011.

Περισσότερες πληροφορίες και διευκρινίσεις δίνονται στη Δ/νση Δημόσιας Υγείας & Κοινωνικής Μέριμνας στα τηλέφωνα 2131601809 – 803 και στα κατά τόπους κέντρα διανομής.

Δεν υπάρχουν σχόλια: