Σημαντικά έργα για την ανάπτυξη του λιμανιού αλλά και της ευρύτερης περιοχής του Πειραιά, με χρηματοδότηση από το ΠΕΠ Αττικής, το οποίο από 1ης Ιουλίου 2011 διαχειρίζεται η αιρετή Περιφέρεια Αττικής, ανακοινώθηκαν στις 28-12-2011, σε κοινή συνέντευξη τύπου του υπουργού Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, του Περιφερειάρχη Αττικής Γιάννη Σγουρού, του Προέδρου και Διευθύνοντα Συμβούλου της ΟΛΠ Α.Ε. Γιώργου Ανωμερίτη και των Αντιπεριφερειαρχών Πειραιά Στέφανου Χρήστου, Νήσων Δημήτρη Κατσικάρη και ΕΣΠΑ Λεωνίδα Αθανασιάδη.
Πρόκειται για τα έργα:
1. «Επέκταση νοτίου μετώπου λιμένα κρουαζιέρας» προϋπολογισμού 230 εκ. Ευρώ.
2. «Υπερυψωμένο μέσο σταθερής τροχιάς (monorail)» προϋπολογισμού 120 εκ. Ευρώ.
3. «Κατασκευή νέου κρηπιδότοιχου για κρουαζιερόπλοια στην Ακτή Μιαούλη/Αγίου Νικολάου», δημοσίας δαπάνης 3.998.814 Ευρώ.
4. «Διαπλάτυνση Λιμένα Αλών και δικτύου λυμάτων επιβατικού λιμένα» δημοσίας δαπάνης 2.899.951. Ευρώ.
5. «Πολιτιστική Ακτή Πειραιά», προϋπολογισμού 70.000.000 Ευρώ.
Σε δηλώσεις του ο Αντιπεριφερειάρχης Πειραιά Στέφανος Χρήστου τόνισε:
«Με τα έργα που εξαγγέλθηκαν η διοίκηση της Περιφέρειας Αττικής με επικεφαλής τον Γιάννη Σγουρό, που αναφέρθηκε λεπτομερώς σε αυτά και έδειξε εμπράκτως το ενδιαφέρον του για την υλοποίησή τους, βάζει την ευρύτερη περιοχή του Πειραιά σε δυναμική πορεία ανάπτυξης.
Ως γνωστόν η αιρετή Περιφέρεια Αττικής έχει την ευθύνη διαχείρισης του ΕΣΠΑ από 1-7-2011. Σε αυτό το μικρό διάστημα των έξι μηνών και παρά την δύσκολη πολιτικοοικονομική συγκυρία κατάφερε να δόσει το στίγμα της ανάπτυξης και της προόδου, αυξάνοντας τα ποσοστά ένταξης έργων και απορρόφησης πιστώσεων από το ΕΣΠΑ, γεγονός που καταδεικνύει την πολιτική βούλησή μας αλλά και την ικανότητα, εμπειρία και αποτελεσματικότητα των υπηρεσιών μας.
Για τον προγραμματισμό και την υλοποίηση έργων στην περιοχή της Περιφερειακής Ενότητας Πειραιά, εργαζόμαστε από την πρώτη μέρα ανάληψης των καθηκόντων μας και έχουμε συμμετάσχει με συγκεκριμένες προτάσεις στην κατάρτιση του Προγράμματος Εκτελεστέων Έργων της Περιφέρειας Αττικής αλλά και στο σχεδιασμό των έργων της «Πολιτιστικής Ακτής», τα οποία φιλοδοξούμε να ανοίξουν το λιμάνι και να συνδέσουν τις παραθαλάσσιες περιοχές μας με τη θάλασσα, δημιουργώντας δραστηριότητες για τον πολιτισμό, τον αθλητισμό και την ψυχαγωγία, δραστηριότητες που θα αποτελέσουν πόλο έλξης για το σύνολο των συμπολιτών μας αλλά και θα προσελκύσουν επισκέπτες δίνοντας ώθηση στην ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής.
Στο σημείο αυτό αξίζει να υπενθυμίσουμε ότι με χρηματοδότηση 950.000 € από τον προϋπολογισμό μας υλοποιούνται αυτή τη στιγμή έργα ανάδειξης και αξιοποίησης τόσο της «Ηετιώνειας Πύλης» όσο και του «Κονώνειου Τείχους», έργα που συναρτώνται άμεσα με την υλοποίηση του σχεδίου της «Πολιτιστικής Ακτής».
Τα έργα που εξαγγέλθηκαν και αφορούν την ανάπτυξη των λιμενικών εγκαταστάσεων εξυπηρέτησης της κρουαζιέρας θα δώσουν έμφαση και ώθηση στη «βαριά βιομηχανία» της χώρα μας, τον τουρισμό.
Εμείς ως Περιφερειακή Ενότητα Πειραιά έχουμε τονίσει και διακηρύξει ότι πρωταρχικός μας στόχος είναι η ενσωμάτωση μέρους του τουριστικού προϊόντος από την κρουαζιέρα στην οικονομία του Πειραιά. Για την επιτυχία του συγκεκριμένου στόχου αναπτύσσουμε συνεργασίες με το σύνολο των εμπλεκόμενων φορέων, Υπουργείο Τουρισμού, Δήμους, ΟΛΠ, Ναυτιλιακούς πράκτορες, Εμπόρους και Καταστηματάρχες, προκειμένου να εντάξουμε στα προγράμματα των επισκεπτών περιηγήσεις στα αξιοθέατα του Πειραιά (Πειραϊκή Ακτή, Μικρολίμανο, Κονώνειο Τείχος, Αστικές Πύλες, Αρχαιολογικό Μουσείο και να σπάσουμε την κρατούσα αντίληψη ότι από το πλοίο φεύγουμε με πούλμαν εκτός Πειραιά, αφήνοντας στους πολίτες του Πειραιά μόνο τη ρύπανση από πλοία και λεωφορεία.
Θέλω να τονίσω ότι Περιφέρεια Αττικής και Περιφερειακή Ενότητα Πειραιά, στο πλαίσιο των θεσμοθετημένων, με τον «Καλλικράτη», αρμοδιοτήτων μητροπολιτικού χαρακτήρα, θα πρέπει να συνεργαστούμε ενεργά με τους Δήμους της περιοχής και τον ΟΛΠ για την υλοποίηση των έργων, που όπως προανέφερα χρηματοδοτούμε με πιστώσεις του ΠΕΠ Αττικής, αλλά και για τη διαχείρισή τους μετά την ολοκλήρωσή τους.
Μάλιστα θα έλεγα ότι ακριβώς λόγω του μητροπολιτικού χαρακτήρα του λιμανιού η Περιφέρεια Αττικής και εν προκειμένω η Περιφερειακή Ενότητα Πειραιά δικαιούνται και πρέπει να διεκδικήσουμε συμμετοχή στο Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΛΠ, προκειμένου να αποκτήσει φωνή και έκφραση το σύνολο των πολιτών της περιοχής που μας αναδεικνύουν με τη ψήφο τους, πολύ δε περισσότερο τώρα με την θεσμική μας οικονομική συμβολή στην προοπτική ανάπτυξης του λιμανιού.
Είμαι βέβαιος ότι τα έργα που εξαγγέλθηκαν, σε συνάρτηση με τα έργα της επαναχρησιμοποίησης του παραγόμενου νερού από το βιολογικό καθαρισμό της Ψυττάλειας και της κατασκευής λιμνοδεξαμενής στο όρος Αιγάλεω, τα οποία θα ενταχθούν στο ΠΕΠ Αττικής, τα μικρότερα έργα που θα γίνουν στους Δήμους με χρηματοδότηση από το ΠΕΠ Αττικής ή από τον προϋπολογισμό της Περιφέρειας καθώς και τα δρομολογημένα έργα των επεκτάσεων του ΜΕΤΡΟ και του ΤΡΑΜ από την Πειραϊκή έως το Πέραμα, διαμορφώνουν ένα καινούριο τοπίο ανάπτυξης και ελπίδας για ένα καλύτερο αύριο για τους πολίτες της Περιφερειακής Ενότητας Πειραιά και δημιουργούν συνθήκες ισότιμης αντιμετώπισης, αποκατάστασης δικαίου και ανάταξης της εις βάρος τους κατάστασης, σε αυτή την εξαιρετικά δύσκολη συγκυρία που βιώνουν».
Πρόκειται για τα έργα:
1. «Επέκταση νοτίου μετώπου λιμένα κρουαζιέρας» προϋπολογισμού 230 εκ. Ευρώ.
2. «Υπερυψωμένο μέσο σταθερής τροχιάς (monorail)» προϋπολογισμού 120 εκ. Ευρώ.
3. «Κατασκευή νέου κρηπιδότοιχου για κρουαζιερόπλοια στην Ακτή Μιαούλη/Αγίου Νικολάου», δημοσίας δαπάνης 3.998.814 Ευρώ.
4. «Διαπλάτυνση Λιμένα Αλών και δικτύου λυμάτων επιβατικού λιμένα» δημοσίας δαπάνης 2.899.951. Ευρώ.
5. «Πολιτιστική Ακτή Πειραιά», προϋπολογισμού 70.000.000 Ευρώ.
Σε δηλώσεις του ο Αντιπεριφερειάρχης Πειραιά Στέφανος Χρήστου τόνισε:
«Με τα έργα που εξαγγέλθηκαν η διοίκηση της Περιφέρειας Αττικής με επικεφαλής τον Γιάννη Σγουρό, που αναφέρθηκε λεπτομερώς σε αυτά και έδειξε εμπράκτως το ενδιαφέρον του για την υλοποίησή τους, βάζει την ευρύτερη περιοχή του Πειραιά σε δυναμική πορεία ανάπτυξης.
Ως γνωστόν η αιρετή Περιφέρεια Αττικής έχει την ευθύνη διαχείρισης του ΕΣΠΑ από 1-7-2011. Σε αυτό το μικρό διάστημα των έξι μηνών και παρά την δύσκολη πολιτικοοικονομική συγκυρία κατάφερε να δόσει το στίγμα της ανάπτυξης και της προόδου, αυξάνοντας τα ποσοστά ένταξης έργων και απορρόφησης πιστώσεων από το ΕΣΠΑ, γεγονός που καταδεικνύει την πολιτική βούλησή μας αλλά και την ικανότητα, εμπειρία και αποτελεσματικότητα των υπηρεσιών μας.
Για τον προγραμματισμό και την υλοποίηση έργων στην περιοχή της Περιφερειακής Ενότητας Πειραιά, εργαζόμαστε από την πρώτη μέρα ανάληψης των καθηκόντων μας και έχουμε συμμετάσχει με συγκεκριμένες προτάσεις στην κατάρτιση του Προγράμματος Εκτελεστέων Έργων της Περιφέρειας Αττικής αλλά και στο σχεδιασμό των έργων της «Πολιτιστικής Ακτής», τα οποία φιλοδοξούμε να ανοίξουν το λιμάνι και να συνδέσουν τις παραθαλάσσιες περιοχές μας με τη θάλασσα, δημιουργώντας δραστηριότητες για τον πολιτισμό, τον αθλητισμό και την ψυχαγωγία, δραστηριότητες που θα αποτελέσουν πόλο έλξης για το σύνολο των συμπολιτών μας αλλά και θα προσελκύσουν επισκέπτες δίνοντας ώθηση στην ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής.
Στο σημείο αυτό αξίζει να υπενθυμίσουμε ότι με χρηματοδότηση 950.000 € από τον προϋπολογισμό μας υλοποιούνται αυτή τη στιγμή έργα ανάδειξης και αξιοποίησης τόσο της «Ηετιώνειας Πύλης» όσο και του «Κονώνειου Τείχους», έργα που συναρτώνται άμεσα με την υλοποίηση του σχεδίου της «Πολιτιστικής Ακτής».
Τα έργα που εξαγγέλθηκαν και αφορούν την ανάπτυξη των λιμενικών εγκαταστάσεων εξυπηρέτησης της κρουαζιέρας θα δώσουν έμφαση και ώθηση στη «βαριά βιομηχανία» της χώρα μας, τον τουρισμό.
Εμείς ως Περιφερειακή Ενότητα Πειραιά έχουμε τονίσει και διακηρύξει ότι πρωταρχικός μας στόχος είναι η ενσωμάτωση μέρους του τουριστικού προϊόντος από την κρουαζιέρα στην οικονομία του Πειραιά. Για την επιτυχία του συγκεκριμένου στόχου αναπτύσσουμε συνεργασίες με το σύνολο των εμπλεκόμενων φορέων, Υπουργείο Τουρισμού, Δήμους, ΟΛΠ, Ναυτιλιακούς πράκτορες, Εμπόρους και Καταστηματάρχες, προκειμένου να εντάξουμε στα προγράμματα των επισκεπτών περιηγήσεις στα αξιοθέατα του Πειραιά (Πειραϊκή Ακτή, Μικρολίμανο, Κονώνειο Τείχος, Αστικές Πύλες, Αρχαιολογικό Μουσείο και να σπάσουμε την κρατούσα αντίληψη ότι από το πλοίο φεύγουμε με πούλμαν εκτός Πειραιά, αφήνοντας στους πολίτες του Πειραιά μόνο τη ρύπανση από πλοία και λεωφορεία.
Θέλω να τονίσω ότι Περιφέρεια Αττικής και Περιφερειακή Ενότητα Πειραιά, στο πλαίσιο των θεσμοθετημένων, με τον «Καλλικράτη», αρμοδιοτήτων μητροπολιτικού χαρακτήρα, θα πρέπει να συνεργαστούμε ενεργά με τους Δήμους της περιοχής και τον ΟΛΠ για την υλοποίηση των έργων, που όπως προανέφερα χρηματοδοτούμε με πιστώσεις του ΠΕΠ Αττικής, αλλά και για τη διαχείρισή τους μετά την ολοκλήρωσή τους.
Μάλιστα θα έλεγα ότι ακριβώς λόγω του μητροπολιτικού χαρακτήρα του λιμανιού η Περιφέρεια Αττικής και εν προκειμένω η Περιφερειακή Ενότητα Πειραιά δικαιούνται και πρέπει να διεκδικήσουμε συμμετοχή στο Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΛΠ, προκειμένου να αποκτήσει φωνή και έκφραση το σύνολο των πολιτών της περιοχής που μας αναδεικνύουν με τη ψήφο τους, πολύ δε περισσότερο τώρα με την θεσμική μας οικονομική συμβολή στην προοπτική ανάπτυξης του λιμανιού.
Είμαι βέβαιος ότι τα έργα που εξαγγέλθηκαν, σε συνάρτηση με τα έργα της επαναχρησιμοποίησης του παραγόμενου νερού από το βιολογικό καθαρισμό της Ψυττάλειας και της κατασκευής λιμνοδεξαμενής στο όρος Αιγάλεω, τα οποία θα ενταχθούν στο ΠΕΠ Αττικής, τα μικρότερα έργα που θα γίνουν στους Δήμους με χρηματοδότηση από το ΠΕΠ Αττικής ή από τον προϋπολογισμό της Περιφέρειας καθώς και τα δρομολογημένα έργα των επεκτάσεων του ΜΕΤΡΟ και του ΤΡΑΜ από την Πειραϊκή έως το Πέραμα, διαμορφώνουν ένα καινούριο τοπίο ανάπτυξης και ελπίδας για ένα καλύτερο αύριο για τους πολίτες της Περιφερειακής Ενότητας Πειραιά και δημιουργούν συνθήκες ισότιμης αντιμετώπισης, αποκατάστασης δικαίου και ανάταξης της εις βάρος τους κατάστασης, σε αυτή την εξαιρετικά δύσκολη συγκυρία που βιώνουν».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου