Ο Βουλευτής Α΄ Πειραιά και Νησιών Δημήτρης Καρύδης, εξέδωσε ανακοίνωσε σχετικά με την κατασκευή του μετρό:
Η υπογραφή της Σύμβασης για να φθάσει το Μετρό στον Πειραιά, την Πέμπτη, 1η Μαρτίου, είναι πλέον γεγονός.Ένα πολύπαθο έργο που οι μελέτες του ξεκίνησαν το 2002. Xρειάστηκαν να περάσουν 10 χρόνια, πολλές δικαστικές διαμάχες σε ευρωπαϊκό και εθνικό επίπεδο, πολλές καθυστερήσεις και εμπλοκές λόγω του σκανδάλου της Siemens, προκειμένου να επιλεγεί οριστικά η κοινοπραξία κατασκευής του σημαντικού αυτού έργου και να ξεκινήσουν οι εργασίες μέσα στο Μάρτιο.
Η κατασκευή της συγκεκριμένης γραμμής 3 του Μετρό ανέρχεται στα 660 εκατ. ευρώ, περιλαμβάνει 6 σταθμούς με τερματικό σταθμό το Δημοτικό Θέατρο, δημιουργεί 2 χιλ. θέσεις εργασίας. Μετά την ολοκλήρωση της το 2017 θα εξυπηρετεί ημερησίως 132 χιλ. επιβάτες, ελαφρύνοντας την κυκλοφορία κατά 23 χιλ. αυτοκίνητα.
Η συγκεκριμένη γραμμή του Μετρό θα συνδέει τον Πειραιά με την ευρύτερη Περιφέρεια του Πειραιά, περιοχές της Δυτικής Αθήνας και το Αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος. Ο Πειραιάς θα έρθει στο επίκεντρο ως συγκοινωνιακός προορισμός. Οι ξένοι τουρίστες που επισκέπτονται τη χώρα μας θα έχουν τη δυνατότητα να φθάνουν στο λιμάνι του Πειραιά κατευθείαν χωρίς να ταλαιπωρούνται με μετεπιβιβάσεις αλλά και όλοι οι εργαζόμενοι και οι κάτοικοι των Δυτικών περιοχών του Πειραιά και της Αθήνας θα μπορούν να έρχονται με μεγάλη ευκολία και ταχύτητα στην πόλη μας.
Η κατασκευή του Μετρό είναι καθοριστικής σημασίας έργο για το μέλλον του Πειραιά, οικονομικά, περιβαλλοντικά και θα αναβαθμίσει την ποιότητα ζωής αρκεί να το αξιοποιήσουμε όπως αρμόζει.
Με την πορεία κατασκευής του Μετρό συνδέονται άρρηκτα και πρέπει να προχωρήσουν άμεσα:
1. Η εφαρμογή του σχεδίου μονοδρομήσεων στην πόλη
2. Η υπογειοποίηση της γραμμής του ΗΣΑΠ από το Ν. Φάληρο στον Πειραιά, έτσι ώστε να αρθεί ο διαχωρισμός του Ν. Φαλήρου και των Καμινίων
3.Η βύθιση της Ηρώων Πολυτεχνείου και Β. Γεωργίου έτσι ώστε να συνενωθεί η πλατεία Κοραή με τις πλατείες του Δημοτικού Θεάτρου και το Πάρκο Βενιζέλου
4. Η κατασκευή υπόγειων χώρων στάθμευσης
5. Η κατασκευή του Τραμ όπως περιλαμβάνει το εγκεκριμένο σχέδιο της Α΄ και Β΄ φάσης.
Τα έργα αυτά συμβάλουν ακόμη περισσότερο στην επίλυση των κυκλοφοριακών προβλημάτων, στην αναβάθμιση της ποιότητας ζωής και του περιβάλλοντος σε συνδυασμό και με τα αντισταθμιστικά οφέλη που περιέχονται στα ήδη εγκριθέντα σχέδια και μελέτες για το Τραμ. Αναδεικνύουν το παραλιακό μέτωπο του Πειραιά προς την Πειραϊκή καθιστώντας την πόλη μας πόλο έλξης επισκεπτών από την ευρύτερη περιφέρεια.
Κάθε καθυστέρηση οδηγεί στην απώλεια χρηματοδοτήσεων που περιλαμβάνονται στο ΕΣΠΑ και κρατά τον Πειραιά καθηλωμένο.
Η Δημοτική Αρχή του Πειραιά έχει ευθύνη να σταματήσει επιτέλους τις άγονες αντιπαραθέσεις και με τα άλλα σημαντικά έργα που είναι καθοριστικά για το παρόν και το μέλλον του Πειραιά και του Λιμανιού.
Από τις 27 Δεκεμβρίου με Απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, κ. Μ. Χρυσοχοίδη έχει εκχωρηθεί η αρμοδιότητα στην Ενδιάμεση Διαχειριστική Αρχή της Περιφέρειας Αττικής για το Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Αττική». Στον άξονα 1 «Ενίσχυση Υποδομών Προσπελασιμότητας και Ενέργειας» έχει εκχωρηθεί η αρμοδιότητα διαχείρισης :
-110 εκατ. ευρώ για την Α΄ φάση του έργου «Επέκταση Επιβατικού Λιμένος Πειραιώς- Νότιας Προβλήτας και
-120 εκατ. ευρώ για το «ΜΟΝΟRAIL»
Με άλλα λόγια τα έργα της επέκτασης του Λιμανιού για την Κρουαζιέρα και το ΜΟΝΟRAIL έχουν ενταχθεί στο επιχειρησιακό πρόγραμμα της περιφέρειας Αττικής. Ο μόνος που κάνει ότι δεν καταλαβαίνει είναι ο Δήμαρχος Πειραιά. Προτείνει διάφορες αδόκιμες, απρόσφορες και καινοφανείς λύσεις που όχι μόνο η υλοποίηση τους θα καθυστερήσει χρονικά αλλά δεν λύνουν τα προβλήματα.
Οι επενδύσεις είναι έτοιμες και είναι ανάγκη να υλοποιηθούν άμεσα για το καλό του Πειραιά μας. Ας σταματήσουμε να «βγάζουμε τα μάτια μας» μόνοι μας. Οι μεγάλες καθυστερήσεις για την έλευση του Μετρό στον Πειραιά τελικά πρέπει να μας διδάξουν πολλά. Αλλιώς όποιοι επιχειρούν να τορπιλίσουν τα έργα θα είναι ασυγχώρητοι. Δεν υπάρχουν περιθώρια για να χάνουμε ευκαιρίες που δεν θα ξανάρθουν στο άμεσο μέλλον.
Η υπογραφή της Σύμβασης για να φθάσει το Μετρό στον Πειραιά, την Πέμπτη, 1η Μαρτίου, είναι πλέον γεγονός.Ένα πολύπαθο έργο που οι μελέτες του ξεκίνησαν το 2002. Xρειάστηκαν να περάσουν 10 χρόνια, πολλές δικαστικές διαμάχες σε ευρωπαϊκό και εθνικό επίπεδο, πολλές καθυστερήσεις και εμπλοκές λόγω του σκανδάλου της Siemens, προκειμένου να επιλεγεί οριστικά η κοινοπραξία κατασκευής του σημαντικού αυτού έργου και να ξεκινήσουν οι εργασίες μέσα στο Μάρτιο.
Η κατασκευή της συγκεκριμένης γραμμής 3 του Μετρό ανέρχεται στα 660 εκατ. ευρώ, περιλαμβάνει 6 σταθμούς με τερματικό σταθμό το Δημοτικό Θέατρο, δημιουργεί 2 χιλ. θέσεις εργασίας. Μετά την ολοκλήρωση της το 2017 θα εξυπηρετεί ημερησίως 132 χιλ. επιβάτες, ελαφρύνοντας την κυκλοφορία κατά 23 χιλ. αυτοκίνητα.
Η συγκεκριμένη γραμμή του Μετρό θα συνδέει τον Πειραιά με την ευρύτερη Περιφέρεια του Πειραιά, περιοχές της Δυτικής Αθήνας και το Αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος. Ο Πειραιάς θα έρθει στο επίκεντρο ως συγκοινωνιακός προορισμός. Οι ξένοι τουρίστες που επισκέπτονται τη χώρα μας θα έχουν τη δυνατότητα να φθάνουν στο λιμάνι του Πειραιά κατευθείαν χωρίς να ταλαιπωρούνται με μετεπιβιβάσεις αλλά και όλοι οι εργαζόμενοι και οι κάτοικοι των Δυτικών περιοχών του Πειραιά και της Αθήνας θα μπορούν να έρχονται με μεγάλη ευκολία και ταχύτητα στην πόλη μας.
Η κατασκευή του Μετρό είναι καθοριστικής σημασίας έργο για το μέλλον του Πειραιά, οικονομικά, περιβαλλοντικά και θα αναβαθμίσει την ποιότητα ζωής αρκεί να το αξιοποιήσουμε όπως αρμόζει.
Με την πορεία κατασκευής του Μετρό συνδέονται άρρηκτα και πρέπει να προχωρήσουν άμεσα:
1. Η εφαρμογή του σχεδίου μονοδρομήσεων στην πόλη
2. Η υπογειοποίηση της γραμμής του ΗΣΑΠ από το Ν. Φάληρο στον Πειραιά, έτσι ώστε να αρθεί ο διαχωρισμός του Ν. Φαλήρου και των Καμινίων
3.Η βύθιση της Ηρώων Πολυτεχνείου και Β. Γεωργίου έτσι ώστε να συνενωθεί η πλατεία Κοραή με τις πλατείες του Δημοτικού Θεάτρου και το Πάρκο Βενιζέλου
4. Η κατασκευή υπόγειων χώρων στάθμευσης
5. Η κατασκευή του Τραμ όπως περιλαμβάνει το εγκεκριμένο σχέδιο της Α΄ και Β΄ φάσης.
Τα έργα αυτά συμβάλουν ακόμη περισσότερο στην επίλυση των κυκλοφοριακών προβλημάτων, στην αναβάθμιση της ποιότητας ζωής και του περιβάλλοντος σε συνδυασμό και με τα αντισταθμιστικά οφέλη που περιέχονται στα ήδη εγκριθέντα σχέδια και μελέτες για το Τραμ. Αναδεικνύουν το παραλιακό μέτωπο του Πειραιά προς την Πειραϊκή καθιστώντας την πόλη μας πόλο έλξης επισκεπτών από την ευρύτερη περιφέρεια.
Κάθε καθυστέρηση οδηγεί στην απώλεια χρηματοδοτήσεων που περιλαμβάνονται στο ΕΣΠΑ και κρατά τον Πειραιά καθηλωμένο.
Η Δημοτική Αρχή του Πειραιά έχει ευθύνη να σταματήσει επιτέλους τις άγονες αντιπαραθέσεις και με τα άλλα σημαντικά έργα που είναι καθοριστικά για το παρόν και το μέλλον του Πειραιά και του Λιμανιού.
Από τις 27 Δεκεμβρίου με Απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, κ. Μ. Χρυσοχοίδη έχει εκχωρηθεί η αρμοδιότητα στην Ενδιάμεση Διαχειριστική Αρχή της Περιφέρειας Αττικής για το Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Αττική». Στον άξονα 1 «Ενίσχυση Υποδομών Προσπελασιμότητας και Ενέργειας» έχει εκχωρηθεί η αρμοδιότητα διαχείρισης :
-110 εκατ. ευρώ για την Α΄ φάση του έργου «Επέκταση Επιβατικού Λιμένος Πειραιώς- Νότιας Προβλήτας και
-120 εκατ. ευρώ για το «ΜΟΝΟRAIL»
Με άλλα λόγια τα έργα της επέκτασης του Λιμανιού για την Κρουαζιέρα και το ΜΟΝΟRAIL έχουν ενταχθεί στο επιχειρησιακό πρόγραμμα της περιφέρειας Αττικής. Ο μόνος που κάνει ότι δεν καταλαβαίνει είναι ο Δήμαρχος Πειραιά. Προτείνει διάφορες αδόκιμες, απρόσφορες και καινοφανείς λύσεις που όχι μόνο η υλοποίηση τους θα καθυστερήσει χρονικά αλλά δεν λύνουν τα προβλήματα.
Οι επενδύσεις είναι έτοιμες και είναι ανάγκη να υλοποιηθούν άμεσα για το καλό του Πειραιά μας. Ας σταματήσουμε να «βγάζουμε τα μάτια μας» μόνοι μας. Οι μεγάλες καθυστερήσεις για την έλευση του Μετρό στον Πειραιά τελικά πρέπει να μας διδάξουν πολλά. Αλλιώς όποιοι επιχειρούν να τορπιλίσουν τα έργα θα είναι ασυγχώρητοι. Δεν υπάρχουν περιθώρια για να χάνουμε ευκαιρίες που δεν θα ξανάρθουν στο άμεσο μέλλον.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου