Την αντίθεσή του στην ιδιωτικοποίηση των λιμανιών Πόρου και Ύδρας, καθώς και των άλλων νησιών του Αργοσαρωνικού, εξέφρασε, με ενισχυμένη πλειοψηφία, το Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής, στην συνεδρίαση της 20ης Δεκεμβρίου 2012. Το ζήτημα τέθηκε προς συζήτηση μετά από πρόταση του Σπύρου Σπυρίδωνα.
Αναπτύσσοντας τους λόγους για τους οποίους αντιτίθεται στην ιδιωτικοποίηση των δύο λιμανιών, ο κ. Σπυρίδων ανέφερε, μεταξύ άλλων:
«Σε ό,τι αφορά στην οικονομία, σε καμία περίπτωση δεν είμαι οπαδός κρατικιστικών αντιλήψεων. Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι επιτρέπεται να φτάνουμε στο αντίθετο άκρο, αποσυνδέοντας τις τοπικές κοινωνίες από τη διαχείριση του δημόσιου πλούτου. Το κράτος πρέπει να είναι παρόν και να λειτουργεί ως ρυθμιστής που θα διαμορφώνει τους κανόνες και θα επιβλέπει αυστηρά την τήρησή τους, δημιουργώντας ένα περιβάλλον κατάλληλο για την ανάπτυξη ανταγωνιστικής επιχειρηματικότητας.
Στην προκειμένη περίπτωση ακολουθείται μια πρόχειρη και τελείως λανθασμένη πολιτική, η οποία θα κοστίσει ακριβά στις τοπικές κοινωνίες, χωρίς τελικά να επιφέρει κανένα ουσιαστικό όφελος στα δημόσια έσοδα.
Η αυθαίρετη επιλογή δύο μόνον εκ των νησιών του Αργοσαρωνικού προδίδει παντελή έλλειψη σχεδιασμού αλλά και ανυπαρξία επιχειρησιακού σχεδίου, στο οποίο να έχει υπολογιστεί αξιόπιστα το προσδοκώμενο όφελος από την ιδιωτικοποίηση και η συμβολή της στην ελάττωση του δημοσίου χρέους. Το κέρδος του ιδιώτη διαχειριστή θα προκύψει είτε από υπερβολική αύξηση των τελών ελλιμενισμού, είτε από τη μετατροπή των λιμανιών σε μόνιμα αγκυροβόλια. Όποια από τις δύο αυτές πρακτικές και να ακολουθηθεί, η ήδη δοκιμαζόμενη τοπική τουριστική οικονομία θα δεχθεί σοβαρότατο πλήγμα και οπωσδήποτε θα μειωθεί δραστικά ο αριθμός των επισκεπτών των νησιών μας.
Επιπλέον, η πολιτική της εκχώρησης των λιμανιών στο ΤΑΙΠΕΔ αντίκειται στη συνταγματική επιταγή, η οποία θέλει τις τοπικές υποθέσεις να ανήκουν στις αρμοδιότητες της Αυτοδιοίκησης και όχι του κράτους.
Αντιλαμβανόμαστε όλοι πως τα λιμάνια της Ύδρας και του Πόρου είναι αποκλειστικά τοπικού ενδιαφέροντος. Αλλιώς, η Κοινή Υπουργική Απόφαση που επιβάλλει την ιδιωτικοποίησή τους, θα έπρεπε να τεκμηριώνει ότι πρόκειται για λιμάνια εθνικής σημασίας, κάτι που βέβαια είναι αδύνατον να ισχυριστεί κάποιος στα σοβαρά», τόνισε ο κ. Σπυρίδων, ο οποίος ανέλυσε ακόμη τα προβλήματα που μπορεί να προκαλέσει η ιδιωτική διαχείριση των λιμένων στους παραδοσιακούς οικισμούς και στην σχέση τους με την κοινωνική, πολιτιστική και οικονομική ζωή των νησιών.
Τέλος, αναφέρθηκε στον συμβολισμό που εμπεριέχει η διατήρηση του ελέγχου της Τοπικής Αυτοδιοίκησης ειδικά για τα λιμάνια ιστορικών νησιών, όπως η Ύδρα και ο Πόρος, έναντι της πιθανότητας, μέσα από ένα διεθνή διαγωνισμό, τα λιμάνια αυτά να περιέλθουν στη δικαιοδοσία ιδιωτών, των οποίων η εθνική προέλευση δεν μπορεί να προβλεφθεί, ούτε να ελεγχθεί.
Την ίδια άποψη εξέφρασαν στις ομιλίες τους και ο Αντιπεριφερειάρχης κ. Κατσικάρης, ο Δήμαρχος Πόρου κ. Στρατηγός, ο επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας κ. Δημητριάδης και ο επικεφαλής της ελάσσονος μειοψηφίας της Ύδρας κ. Τσακίρης, ο οποίος αντιπροσώπευσε το Δημοτικό Συμβούλιο της Ύδρας, καθώς και αρκετοί Περιφερειακοί Σύμβουλοι που παρέστησαν στη συνεδρίαση.
Αναπτύσσοντας τους λόγους για τους οποίους αντιτίθεται στην ιδιωτικοποίηση των δύο λιμανιών, ο κ. Σπυρίδων ανέφερε, μεταξύ άλλων:
«Σε ό,τι αφορά στην οικονομία, σε καμία περίπτωση δεν είμαι οπαδός κρατικιστικών αντιλήψεων. Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι επιτρέπεται να φτάνουμε στο αντίθετο άκρο, αποσυνδέοντας τις τοπικές κοινωνίες από τη διαχείριση του δημόσιου πλούτου. Το κράτος πρέπει να είναι παρόν και να λειτουργεί ως ρυθμιστής που θα διαμορφώνει τους κανόνες και θα επιβλέπει αυστηρά την τήρησή τους, δημιουργώντας ένα περιβάλλον κατάλληλο για την ανάπτυξη ανταγωνιστικής επιχειρηματικότητας.
Στην προκειμένη περίπτωση ακολουθείται μια πρόχειρη και τελείως λανθασμένη πολιτική, η οποία θα κοστίσει ακριβά στις τοπικές κοινωνίες, χωρίς τελικά να επιφέρει κανένα ουσιαστικό όφελος στα δημόσια έσοδα.
Η αυθαίρετη επιλογή δύο μόνον εκ των νησιών του Αργοσαρωνικού προδίδει παντελή έλλειψη σχεδιασμού αλλά και ανυπαρξία επιχειρησιακού σχεδίου, στο οποίο να έχει υπολογιστεί αξιόπιστα το προσδοκώμενο όφελος από την ιδιωτικοποίηση και η συμβολή της στην ελάττωση του δημοσίου χρέους. Το κέρδος του ιδιώτη διαχειριστή θα προκύψει είτε από υπερβολική αύξηση των τελών ελλιμενισμού, είτε από τη μετατροπή των λιμανιών σε μόνιμα αγκυροβόλια. Όποια από τις δύο αυτές πρακτικές και να ακολουθηθεί, η ήδη δοκιμαζόμενη τοπική τουριστική οικονομία θα δεχθεί σοβαρότατο πλήγμα και οπωσδήποτε θα μειωθεί δραστικά ο αριθμός των επισκεπτών των νησιών μας.
Επιπλέον, η πολιτική της εκχώρησης των λιμανιών στο ΤΑΙΠΕΔ αντίκειται στη συνταγματική επιταγή, η οποία θέλει τις τοπικές υποθέσεις να ανήκουν στις αρμοδιότητες της Αυτοδιοίκησης και όχι του κράτους.
Αντιλαμβανόμαστε όλοι πως τα λιμάνια της Ύδρας και του Πόρου είναι αποκλειστικά τοπικού ενδιαφέροντος. Αλλιώς, η Κοινή Υπουργική Απόφαση που επιβάλλει την ιδιωτικοποίησή τους, θα έπρεπε να τεκμηριώνει ότι πρόκειται για λιμάνια εθνικής σημασίας, κάτι που βέβαια είναι αδύνατον να ισχυριστεί κάποιος στα σοβαρά», τόνισε ο κ. Σπυρίδων, ο οποίος ανέλυσε ακόμη τα προβλήματα που μπορεί να προκαλέσει η ιδιωτική διαχείριση των λιμένων στους παραδοσιακούς οικισμούς και στην σχέση τους με την κοινωνική, πολιτιστική και οικονομική ζωή των νησιών.
Τέλος, αναφέρθηκε στον συμβολισμό που εμπεριέχει η διατήρηση του ελέγχου της Τοπικής Αυτοδιοίκησης ειδικά για τα λιμάνια ιστορικών νησιών, όπως η Ύδρα και ο Πόρος, έναντι της πιθανότητας, μέσα από ένα διεθνή διαγωνισμό, τα λιμάνια αυτά να περιέλθουν στη δικαιοδοσία ιδιωτών, των οποίων η εθνική προέλευση δεν μπορεί να προβλεφθεί, ούτε να ελεγχθεί.
Την ίδια άποψη εξέφρασαν στις ομιλίες τους και ο Αντιπεριφερειάρχης κ. Κατσικάρης, ο Δήμαρχος Πόρου κ. Στρατηγός, ο επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας κ. Δημητριάδης και ο επικεφαλής της ελάσσονος μειοψηφίας της Ύδρας κ. Τσακίρης, ο οποίος αντιπροσώπευσε το Δημοτικό Συμβούλιο της Ύδρας, καθώς και αρκετοί Περιφερειακοί Σύμβουλοι που παρέστησαν στη συνεδρίαση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου