ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΘΕΜΑ: «Πρόβλημα λόγω της συγχώνευσης των σχολείων του Πειραιά»
Οργή και αγανάκτηση έχουν προκαλέσει, στους Συλλόγους Γονέων σχολείων του Πειραιά αλλά και στην εκπαιδευτική κοινότητα, οι συγχωνεύσεις των σχολείων που γίνονται στην Πόλη μας και γενικά σε όλη την Ελλάδα.
Με τις συγχωνεύσεις δημιουργούνται πολλαπλά προβλήματα που αφορούν τους μαθητές αλλά και τους εκπαιδευτικούς. Γι΄ αυτό και υπάρχουν έντονες αντιδράσεις και διαμαρτυρίες. Γι΄αυτό είναι αντίθετη όλη σχεδόν η Δημοτική Αρχή του Πειραιά.
Με τις συγχωνεύσεις θα αυξηθεί ο αριθμός των μαθητών ανά τμήμα, ο οποίος ενδέχεται να ξεπεράσει ακόμη και τα 25 παιδιά, με αρνητικό αποτέλεσμα στο διδακτικό έργο των εκπαιδευτικών. Η αύξηση αυτή του αριθμού των μαθητών σημαίνει υποβάθμιση και όχι αναβάθμιση της εκπαίδευσής τους και δεν επιτρέπεται το Υπουργείο να υποστηρίζει ότι οι συνενώσεις σχολείων υπηρετούν πρωτίστως παιδαγωγικά κριτήρια.
Προβλήματα είναι πιθανόν να δημιουργηθούν και στην ασφάλεια των μαθητών, αφού θα υπάρξουν σχολεία στον αύλειο χώρο των οποίων θα συγκεντρώνεται διπλάσιος περίπου αριθμός μαθητών από αυτόν που υπάρχει σήμερα και μπορεί να ξεπερνά και τα 300 παιδιά.
Θα υπάρξει πρόβλημα στην μετακίνηση των μαθητών, ιδίως των Δημοτικών σχολείων, αφού πολλοί μαθητές θα αναγκάζονται να διανύουν μεγαλύτερες αποστάσεις προκειμένου να μεταβούν στο νέο σχολείο και πιθανόν να απαιτείται να συνοδεύονται από κηδεμόνα τους.
Με τις συγχωνεύσεις των σχολείων θα υπάρξει κατάργηση πολλών οργανικών θέσεων καθηγητών και δασκάλων. Υπολογίζεται ότι για τον Πειραιά θα έχουμε μείωση πενήντα (50) περίπου θέσεων καθηγητών και σαράντα (40) δασκάλων, οι οποίοι θα μετακινηθούν σε οποιοδήποτε άλλο σχολείο της περιφέρειας Αττικής, γεγονός που θα τους δημιουργήσει τεράστιο πρόβλημα. Συγχρόνως θα έχουμε αύξηση του ποσοστού ανεργίας του κλάδου.
Εδώ θέλω να σημειώσω και την αντίδραση στη φημολογούμενη κατάργηση του 57ου Δημοτικού Σχολείου Πειραιά και στη μεταφορά των μαθητών στο 9ο, 11ο και 31ο Δημοτικό Σχολείο. Η αντίδραση είναι τόσο έντονη που από δεκαημέρου έχουμε αποχή των μαθητών από το σχολείο αυτό ως ένδειξη διαμαρτυρίας, με σύμφωνη γνώμη των γονέων τους.
Αντιλαμβάνεται κανείς την οικονομική κρίση που διέρχεται η χώρα μας, όμως, τα σημαντικότερα κοινωνικά αγαθά είναι η Παιδεία και η Υγεία. Γι΄ αυτό δεν επιτρέπεται με κανένα τρόπο να υποβαθμίζεται η Δημόσια Εκπαίδευση, πράγμα που θα έχει, σοβαρές επιπτώσεις στη μόρφωση, στο μέλλον των παιδιών μας. Επιβάλλεται να υπάρξει περικοπή ή εξαφάνιση της σπατάλης του δημοσίου χρήματος, όχι όμως περικοπή χρημάτων για τη Δημόσια Παιδεία. Μετά ταύτα ερωτάται η αρμόδια Υπουργός:
1. Θα αποσύρετε την απόφασή σας για την συγχώνευση των σχολείων του Πειραιά λαμβάνοντας υπόψη τα σοβαρά προβλήματα που δημιουργούνται σε εκπαιδευτικούς και μαθητές.
2. Αν παρ΄ όλα αυτά επιμείνετε σε συγχωνεύσεις, θα κάνετε μία εμπεριστατωμένη μελέτη αλλάζοντας το σχεδιασμό σας, ώστε να μην δημιουργηθούν προβλήματα τόσο σε μαθητές όσο και σε εκπαιδευτικούς;
Ο ΕΡΩΤΩΝ ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ
30/03/2011 ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΜΕΛΑΣ
ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΘΕΜΑ: «Πρόβλημα λόγω της συγχώνευσης των σχολείων του Πειραιά»
Οργή και αγανάκτηση έχουν προκαλέσει, στους Συλλόγους Γονέων σχολείων του Πειραιά αλλά και στην εκπαιδευτική κοινότητα, οι συγχωνεύσεις των σχολείων που γίνονται στην Πόλη μας και γενικά σε όλη την Ελλάδα.
Με τις συγχωνεύσεις δημιουργούνται πολλαπλά προβλήματα που αφορούν τους μαθητές αλλά και τους εκπαιδευτικούς. Γι΄ αυτό και υπάρχουν έντονες αντιδράσεις και διαμαρτυρίες. Γι΄αυτό είναι αντίθετη όλη σχεδόν η Δημοτική Αρχή του Πειραιά.
Με τις συγχωνεύσεις θα αυξηθεί ο αριθμός των μαθητών ανά τμήμα, ο οποίος ενδέχεται να ξεπεράσει ακόμη και τα 25 παιδιά, με αρνητικό αποτέλεσμα στο διδακτικό έργο των εκπαιδευτικών. Η αύξηση αυτή του αριθμού των μαθητών σημαίνει υποβάθμιση και όχι αναβάθμιση της εκπαίδευσής τους και δεν επιτρέπεται το Υπουργείο να υποστηρίζει ότι οι συνενώσεις σχολείων υπηρετούν πρωτίστως παιδαγωγικά κριτήρια.
Προβλήματα είναι πιθανόν να δημιουργηθούν και στην ασφάλεια των μαθητών, αφού θα υπάρξουν σχολεία στον αύλειο χώρο των οποίων θα συγκεντρώνεται διπλάσιος περίπου αριθμός μαθητών από αυτόν που υπάρχει σήμερα και μπορεί να ξεπερνά και τα 300 παιδιά.
Θα υπάρξει πρόβλημα στην μετακίνηση των μαθητών, ιδίως των Δημοτικών σχολείων, αφού πολλοί μαθητές θα αναγκάζονται να διανύουν μεγαλύτερες αποστάσεις προκειμένου να μεταβούν στο νέο σχολείο και πιθανόν να απαιτείται να συνοδεύονται από κηδεμόνα τους.
Με τις συγχωνεύσεις των σχολείων θα υπάρξει κατάργηση πολλών οργανικών θέσεων καθηγητών και δασκάλων. Υπολογίζεται ότι για τον Πειραιά θα έχουμε μείωση πενήντα (50) περίπου θέσεων καθηγητών και σαράντα (40) δασκάλων, οι οποίοι θα μετακινηθούν σε οποιοδήποτε άλλο σχολείο της περιφέρειας Αττικής, γεγονός που θα τους δημιουργήσει τεράστιο πρόβλημα. Συγχρόνως θα έχουμε αύξηση του ποσοστού ανεργίας του κλάδου.
Εδώ θέλω να σημειώσω και την αντίδραση στη φημολογούμενη κατάργηση του 57ου Δημοτικού Σχολείου Πειραιά και στη μεταφορά των μαθητών στο 9ο, 11ο και 31ο Δημοτικό Σχολείο. Η αντίδραση είναι τόσο έντονη που από δεκαημέρου έχουμε αποχή των μαθητών από το σχολείο αυτό ως ένδειξη διαμαρτυρίας, με σύμφωνη γνώμη των γονέων τους.
Αντιλαμβάνεται κανείς την οικονομική κρίση που διέρχεται η χώρα μας, όμως, τα σημαντικότερα κοινωνικά αγαθά είναι η Παιδεία και η Υγεία. Γι΄ αυτό δεν επιτρέπεται με κανένα τρόπο να υποβαθμίζεται η Δημόσια Εκπαίδευση, πράγμα που θα έχει, σοβαρές επιπτώσεις στη μόρφωση, στο μέλλον των παιδιών μας. Επιβάλλεται να υπάρξει περικοπή ή εξαφάνιση της σπατάλης του δημοσίου χρήματος, όχι όμως περικοπή χρημάτων για τη Δημόσια Παιδεία. Μετά ταύτα ερωτάται η αρμόδια Υπουργός:
1. Θα αποσύρετε την απόφασή σας για την συγχώνευση των σχολείων του Πειραιά λαμβάνοντας υπόψη τα σοβαρά προβλήματα που δημιουργούνται σε εκπαιδευτικούς και μαθητές.
2. Αν παρ΄ όλα αυτά επιμείνετε σε συγχωνεύσεις, θα κάνετε μία εμπεριστατωμένη μελέτη αλλάζοντας το σχεδιασμό σας, ώστε να μην δημιουργηθούν προβλήματα τόσο σε μαθητές όσο και σε εκπαιδευτικούς;
Ο ΕΡΩΤΩΝ ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ
30/03/2011 ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΜΕΛΑΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου