Τουρκολίμανο θα γίνει (;) το λιμάνι του Πειραιά!


Άρθρο: Μαρία Τσέγκα, Δημοσιογράφος- Εκδότρια «Π.Ο.»


Σε τούρκικα «χέρια» κινδυνεύει να περάσει το πρώτο λιμάνι της χώρας και από ελληνική σημαία, στο λιμάνι της πόλης μας, να υψώσουμε την τουρκική! Και αυτό γιατί ήδη με το άκουσμα των προθέσεων της κυβέρνησης να προχωρήσει στην αποκρατικοποίησή του, εκδήλωσαν έντονο ενδιαφέρον τούρκοι επιχειρηματίες!

Με πρόσχημα την κρίση και τις ασφυκτικές πιέσεις του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου, η κυβέρνηση προτίθεται να προχωρήσει σε σειρά αποκρατικοποιήσεων με στόχο τη συγκέντρωση επιπρόσθετων εσόδων. Σύμφωνα με τον Υπουργό Οικονομικών, κ. Παπακωνσταντίνου,
η Ελλάδα υπολογίζει πως οι αποκρατικοποιήσεις θα αποφέρουν στα κρατικά ταμεία περίπου 50 δισ. Ευρώ μέχρι το 2015.
Το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων, ή καλύτερα του ξεπουλήματος της Ελλάδας, θα ξεκινήσει με το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο, τον ΟΛΠ και τον ΟΛΘ. Και αυτό γιατί αυτά τα τρία είναι τα δημόσια «φιλέτα». Σύμφωνα με το Υπουργείο Οικονομικών, 15 δισ. ευρώ υπολογίζεται ότι θα προέλθουν από την παραχώρηση του λιμανιού του Πειραιά και την ιδιωτικοποίηση θερέτρου στην ακτή της Αθήνας.

Χωρίς εθνική συνείδηση, λοιπόν, η κυβέρνηση αποδέχεται όλους τους όρους της τρόικας και προχωρά στην ιδιωτικοποίηση της εθνικής μας περιουσίας, ανοίγοντας διάπλατα την πόρτα για να υποδεχθεί τους σύγχρονους κατακτητές/ καταπατητές μας. Ήδη η τουρκική εφημερίδα "Radikal" κυκλοφόρησε με τη φωτογραφία του λιμανιού του Πειραιά στο πρωτοσέλιδό της και με τίτλο: «Κελεπούρι από την Ελλάδα» (Komşudan kelepir liman)!
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της εφημερίδας, παρουσιάζεται έντονο ενδιαφέρον από τουρκικής πλευράς για τα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, τα οποία όπως αναφέρει, «θα πουληθούν λόγω της οικονομικής κρίσης που πλήττει την Ελλάδα και το σχέδιο αποκρατικοποιήσεων που προωθεί η κυβέρνηση».
Η εφημερίδα φιλοξενεί μάλιστα και δηλώσεις Τούρκων επενδυτών που εμφανίζονται έτοιμοι να καταθέσουν προτάσεις προς την Ελλάδα. «Η εταιρεία Limak Holding που έχει ήδη κάνει επενδύσεις σε Ινδία, Αφγανιστάν, Κοσσυφοπέδιο ιδίως στον τομέα των υποδομών, κατασκευών και αεροπορίας, έβαλε πλώρη για τα προς πώληση λιμάνια της Ελλάδας» γράφει ο δημοσιογράφος. Μιλώντας στην εφημερίδα "Radikal" ο πρόεδρος της Limak Holding , κ. Nihat Ozdemir, εξέφρασε το επενδυτικό του ενδιαφέρον για άλλη μια φορά επισημαίνοντας πως: «Αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε σε συζητήσεις. Αν τα βρούμε η επένδυση θα ξεκινήσει μέσα σε 15-20 ημέρες».


ΟΧΙ στην πώληση από το Δήμο Πειραιά
Ομόφωνα το Δημοτικό Συμβουλίου Πειραιά σε συνεδρίασή του τάχθηκε υπέρ της πρότασης του Δημάρχου Πειραιά κ. Βασίλη Μιχαλολιάκου, να μην πουληθεί το λιμάνι του Πειραιά. Μεταξύ άλλων ο Δήμαρχος Πειραιά είπε: «Ο Πειραιάς δεν πουλάει το λιμάνι του. Η Ελλάδα δεν πουλάει το λιμάνι της. Υπάρχουν στιγμές ευθύνης για όλους μας. Θέλω να ελπίζω ότι θα επικρατήσει σωφροσύνη στην Κυβέρνηση. Δεν μπορεί να το κάνει χωρίς τη συγκατάθεση του Πειραϊκού λαού. Διεκδικούμε τα δικαιώματά μας.»

ΟΧΙ και από το Δήμο Κερατσινίου-Δραπετσώνας
Να παραμείνει σε Δημόσιο έλεγχο ο ΟΛΠ, ζητά και η Δημοτική Αρχή Κερατσινίου-Δραπετσώνας. Η περαιτέρω μετοχοποίηση του ΟΛΠ, όπως αναφέρει στην ανακοίνωσή του ο δήμος, συνδέεται άμεσα με τον Δήμο Κερατσινίου-Δραπετσώνας, αφού είναι δυνατόν να επηρεάσει σημαντικά τις εξελίξεις στην ανάπλαση συνολικότερα, αλλά και τμηματικά, του παραλιακού μετώπου της περιοχής μας. Η Δημοτική Αρχή Κερατσινίου-Δραπετσώνας έχει εκφράσει δημόσια τη θέση, ότι στέκεται απέναντι σε οποιαδήποτε μορφή ιδιωτικοποίησης όλων των Δημόσιων Επιχειρήσεων Κοινής Ωφέλειας και των Οργανισμών που έχουν ως αντικείμενο της λειτουργίας τους, στρατηγικούς τομείς για την ανάπτυξη, την Εθνική Οικονομία και την Εθνική Ασφάλεια.

Αντιδράσεις και από τα στελέχη του ΠΑΣΟΚ
Έντονες είναι όμως, οι αντιδράσεις για τα σχέδια της κυβέρνησης και από υψηλόβαθμα στελέχη του ΠΑΣΟΚ. Πρώτος ο ίδιος ο Υπουργός Θαλασσίων Υποθέσεων, Γιάννης Διαμαντίδης, και Βουλευτής βέβαια της Β’ Πειραιά, εξέφρασε την αντίθεσή του στο ξεπούλημα του λιμανιού. Αμέσως μετά ακολούθησε και ο Διευθύνων Σύμβουλτου ΟΛΠ, Γιώργος Ανωμερίτης, ο οποίος με δήλωσή του τάχθηκε υπέρ της διατήρησης του δημόσιου χαρακτήρα των λιμανιών, ενώ προσέθεσε πως: «τα λιμάνια της Ευρώπης σε ποσοστό 96% είναι δημόσια και μόλις το 4% ιδιωτικά».

Δεν υπάρχουν σχόλια: