Δώδεκα Έλληνες εφοπλιστές και ένας επίσης Έλληνας καθηγητής πανεπιστημίου περιλαμβάνονται στη λίστα της βρετανικής ναυτιλιακής εφημερίδας Lloyds List με τις 100 προσωπικότητες που άσκησαν στη διάρκεια του 2011 τη μεγαλύτερη επιρροή στις εξελίξεις στην παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία.
Πρόκειται για τους: Γιώργο Οικονόμου, Γιάννη Αγγελικούση, Αγγελική Φράγκου, Πήτερ Λιβανό, Σπύρο Πολέμη, Θεόδωρο Βενιάμη, Βίκτωρα Ρέστη, Κώστα Γραμμένο, Κωνσταντίνο Μαρτίνο, Ευάγγελο Μαρινάκη, Επαμεινώνδα Εμπειρίκο, Πήτερ Γεωργιόπουλο και Χαράλαμπο Φαφαλιό.
Η Lloyds επέλεξε να συμπεριλάβει στους «100» όχι μόνο εφοπλιστές αλλά και υψηλόβαθμα στελέχη επιχειρήσεων ή κυβερνητικούς αξιωματούχους χωρών οι οποίοι δέσποσαν το 2011 στη διαμόρφωση της πορείας της ναυτιλίας μέσα σε ένα δύσκολο οικονομικό περιβάλλον γεμάτο αβεβαιότητες λόγω της κρίσης χρέους στην Ευρώπη και με αρκετά βάρη από τη χρηματοπιστωτική κρίση του 2008.
Στην πρώτη θέση στη λίστα των «100» οι Βρετανοί τοποθετούν τους Nils Andersen και Eivind Kolding διευθύνοντες συμβούλους του δανέζικου ομίλου AP Moller και της θυγατρικής του Maersk, της μεγαλύτερης σήμερα ναυτιλιακής εταιρείας στις συνδυασμένες μεταφορές με ένα σύστημα πλήρως καθετοποιημένο και χιλιάδες εργαζόμενους σε όλον τον κόσμο.
Τη δεύτερη θέση καταλαμβάνει ο υπουργός Μεταφορών της Κίνας Li Shenglin στον οποίο αποδίδεται ότι διατηρεί τη μεγαλύτερη επιρροή σήμερα στη ναυτιλιακή αγορά αν και σπάνια εμφανίζεται δημοσίως με δηλώσεις του.
Στην τρίτη θέση βρίσκεται ο εφοπλιστής John Fredriksen με την εταιρεία του Frontline να αποτελεί το μεγαλύτερο ανεξάρτητο διαχειριστή τάνκερ παρά τα προβλήματα που αντιμετωπίζει. Στην τέταρτη θέση ακολουθεί ο διευθύνων σύμβουλος της Cosco Μa Zehua ο οποίος διακριτικά τον περασμένο Αύγουστο αντικατέστησε το γνωστό στην Ελλάδα captain Wei.
Η China Cosco στους εννέα μήνες του 2011 ενέγραψε ζημιές ύψους 755 εκατ. δολαρίων. Kαι η πρώτη πεντάδα κλείνει με τον Mike Duke, διευθύνοντα σύμβουλο της Walmart μίας από τις μεγαλύτερες αλυσίδες λιανικών πωλήσεων στον κόσμο με προφανή την επιρροή που ασκεί στον κρίσιμο τομέα των κοντέινερ. Οι δεκατρείς Ελληνες που η βρετανική εφημερίδα έκρινε ότι με τις επιχειρηματικές τους κινήσεις ή με τις παρεμβάσεις τους μέσω θεσμικών οργάνων πρωταγωνίστησαν το 2011 είναι οι:
• Γιώργος Οικονόμου, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της DryShips. O κ. Οικονόμου καταλαμβάνει την πρώτη θέση μεταξύ των Ελλήνων και την έβδομη στη συνολική κατάταξη. Όπως σχολιάζει η Lloyds List, o Γιώργος Οικονόμου εξακολουθεί να αναπτύσσει τις επιχειρηματικές του δραστηριότητες παρά το γεγονός ότι η ναυτιλία βρίσκεται σήμερα στο κατώτερο σημείο του κύκλου της.
• Γιάννης Αγγελικούσης, πρόεδρος του ομίλου Αγγελικούση καταλαμβάνει την 7η θέση στη συνολική κατάταξη. Ο κ. Αγγελικούσης είναι σήμερα ο μεγαλύτερος Έλληνας πλοιοκτήτης. Στις εταιρείες του στηρίζεται ένα μεγάλο μέρος της υπό ελληνική σημαία ναυτιλίας. Τα πλοία του αντιπροσωπεύουν πάνω από το 1/5 του εθνικού νηολογίου δηλαδή το 20%.
• Αγγελική Φράγκου, πρόεδρος του ομίλου της Navios. H κ. Φράγκου καταλαμβάνει την 23η θέση μεταξύ των «100». Όπως σχολιάζει η Lloyds, οι εταιρείες της βρίσκονται σε μία πορεία συνεχούς ανόδου τα τελευταία χρόνια και διαγράφουν τάσεις περαιτέρω σταθερής ανάπτυξης.
• Πήτερ Λιβανός, της Ceres Shipping. Διάδοχος μίας από τις πιο δυναμικές παραδοσιακές επιχειρήσεις στη ναυτιλία. Ο κ. Λιβανός καταλαμβάνει την 32η θέση. Ο ίδιος με τις νέες επιχειρηματικές του κινήσεις πρωταγωνιστεί στη διεθνή «σκακιέρα» της νέας αγοράς των LNG τάνκερ.
• Σπύρος Πολέμης, πρόεδρος σήμερα του ICS (International Chamber of Shipping). O κ. Πολέμης βρίσκεται στην 55η θέση μεταξύ των «100» και επιλέχθηκε από τη βρετανική εφημερίδα για τη συνεχή προσπάθειά του να αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά από τη διεθνή κοινότητα η τεράστια απειλή που αποτελεί για το διεθνές εμπόριο η εγκληματική δράση των Σομαλών πειρατών.
• Θεόδωρος Βενιάμης, πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών. Ο κ. Βενιάμης καταλαμβάνει την 56η θέση. Όπως σχολιάζει η Lloyds List o κ. Βενιάμης είναι ένας άνθρωπος- «κλειδί» στη ναυτιλία καθώς εκπροσωπεί ένα από τα δυναμικότερα έθνη της.
• Βίκτωρ Ρέστης. Ο κ. Ρέστης, πρόεδρος του ομίλου Ρέστη, κατατάσσεται στην 64η θέση. Θεωρείται ένας από τους επιχειρηματίες που «ποντάρουν» στη δυναμική της Κίνας προκειμένου να δώσουν νέα ώθηση στα αναπτυξιακά τους σχέδια.
• Κώστας Γραμμένος. Ο κ. Γραμμένος, καθηγητής στο Citi University του Λονδίνου, βρίσκεται στην 65η θέση μεταξύ των «100». Η διδασκαλία του από την έδρα του Σίτι αποτελεί σημαντικό στοιχείο όσον αφορά παραμέτρους της ναυτιλιακής χρηματοδότησης.
• Κωνσταντίνος Μαρτίνος, πρόεδρος του ομίλου Thenamaris. O κ. Μαρτίνος από τους παραδοσιακούς και δυναμικότερους Έλληνες εφοπλιστές, κατατάσσεται στην 67η θέση. To 2011 έκανε ένα σημαντικό «άνοιγμα» στην αγορά των LNG τάνκερ αποφασίζοντας να επενδύσει σε αυτό το κομμάτι της ναυτιλίας που υπόσχεται μία καλή προοπτική μέσα στη γενική αβεβαιότητα.
• Ευάγγελος Μαρινάκης, πρόεδρος της Capital Maritime. O κ. Μαρινάκης βρίσκεται στην 84η θέση. Η Lloyds List σχολιάζει ότι με την κίνηση που έκανε τελευταία, συγχωνεύοντας εταιρείες του ομίλου του, κατάφερε να αποφύγει τα δύσκολα στην αγορά των τάνκερ η οποία κλυδωνίζεται σοβαρά το τελευταίο διάστημα.
• Επαμεινώνδας Εμπειρίκος, πρόεδρος της Εmbiricos Ship- brokers. O κ. Εμπειρίκος, στην 89η θέση, ήταν επί σειρά ετών ο άνθρωπος που εκπροσωπούσε την ελληνική εφοπλιστική κοινότητα του Λονδίνου. Η Lloyds List, όσον αφορά την επιχειρηματική πτυχή του σημειώνει ότι είναι γνωστός για το σωστό timing στις αγορές πλοίων.
• Πήτερ Γεωργιόπουλος, πρόεδρος της General Maritime. O κ. Γεωργιόπουλος, καταλαμβάνει την 91η θέση μεταξύ των «100» και η Lloyds αναφέρει επί λέξει «το χρυσό αγόρι των εισηγμένων στη Νέα Υόρκη εταιρειών του φαίνεται ότι έχασε το άγγιγμα του Μίδα». Όπως είναι γνωστό ο επιχειρηματίας βρίσκεται σε δύσκολη οικονομική θέση και έχει αναζητήσει καταφύγιο στο περίφημο κεφάλαιο 11 της αμερικανικής νομοθεσίας προκειμένου να αποφύγει ενέργειες πιστωτών του και επιδιώκοντας να θέσει σε εφαρμογή ένα πρόγραμμα οικονομικής εξυγίανσης.
• Χαράλαμπος Φαφαλιός, πρόεδρος της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας Λονδίνου (Committee). O κ. Φαφαλιός καταλαμβάνει την 95η θέση της γενικής κατάταξης και χαρακτηρίζεται ως ένας βασικός εκφραστής των απόψεων της ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας
Πρόκειται για τους: Γιώργο Οικονόμου, Γιάννη Αγγελικούση, Αγγελική Φράγκου, Πήτερ Λιβανό, Σπύρο Πολέμη, Θεόδωρο Βενιάμη, Βίκτωρα Ρέστη, Κώστα Γραμμένο, Κωνσταντίνο Μαρτίνο, Ευάγγελο Μαρινάκη, Επαμεινώνδα Εμπειρίκο, Πήτερ Γεωργιόπουλο και Χαράλαμπο Φαφαλιό.
Η Lloyds επέλεξε να συμπεριλάβει στους «100» όχι μόνο εφοπλιστές αλλά και υψηλόβαθμα στελέχη επιχειρήσεων ή κυβερνητικούς αξιωματούχους χωρών οι οποίοι δέσποσαν το 2011 στη διαμόρφωση της πορείας της ναυτιλίας μέσα σε ένα δύσκολο οικονομικό περιβάλλον γεμάτο αβεβαιότητες λόγω της κρίσης χρέους στην Ευρώπη και με αρκετά βάρη από τη χρηματοπιστωτική κρίση του 2008.
Στην πρώτη θέση στη λίστα των «100» οι Βρετανοί τοποθετούν τους Nils Andersen και Eivind Kolding διευθύνοντες συμβούλους του δανέζικου ομίλου AP Moller και της θυγατρικής του Maersk, της μεγαλύτερης σήμερα ναυτιλιακής εταιρείας στις συνδυασμένες μεταφορές με ένα σύστημα πλήρως καθετοποιημένο και χιλιάδες εργαζόμενους σε όλον τον κόσμο.
Τη δεύτερη θέση καταλαμβάνει ο υπουργός Μεταφορών της Κίνας Li Shenglin στον οποίο αποδίδεται ότι διατηρεί τη μεγαλύτερη επιρροή σήμερα στη ναυτιλιακή αγορά αν και σπάνια εμφανίζεται δημοσίως με δηλώσεις του.
Στην τρίτη θέση βρίσκεται ο εφοπλιστής John Fredriksen με την εταιρεία του Frontline να αποτελεί το μεγαλύτερο ανεξάρτητο διαχειριστή τάνκερ παρά τα προβλήματα που αντιμετωπίζει. Στην τέταρτη θέση ακολουθεί ο διευθύνων σύμβουλος της Cosco Μa Zehua ο οποίος διακριτικά τον περασμένο Αύγουστο αντικατέστησε το γνωστό στην Ελλάδα captain Wei.
Η China Cosco στους εννέα μήνες του 2011 ενέγραψε ζημιές ύψους 755 εκατ. δολαρίων. Kαι η πρώτη πεντάδα κλείνει με τον Mike Duke, διευθύνοντα σύμβουλο της Walmart μίας από τις μεγαλύτερες αλυσίδες λιανικών πωλήσεων στον κόσμο με προφανή την επιρροή που ασκεί στον κρίσιμο τομέα των κοντέινερ. Οι δεκατρείς Ελληνες που η βρετανική εφημερίδα έκρινε ότι με τις επιχειρηματικές τους κινήσεις ή με τις παρεμβάσεις τους μέσω θεσμικών οργάνων πρωταγωνίστησαν το 2011 είναι οι:
• Γιώργος Οικονόμου, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της DryShips. O κ. Οικονόμου καταλαμβάνει την πρώτη θέση μεταξύ των Ελλήνων και την έβδομη στη συνολική κατάταξη. Όπως σχολιάζει η Lloyds List, o Γιώργος Οικονόμου εξακολουθεί να αναπτύσσει τις επιχειρηματικές του δραστηριότητες παρά το γεγονός ότι η ναυτιλία βρίσκεται σήμερα στο κατώτερο σημείο του κύκλου της.
• Γιάννης Αγγελικούσης, πρόεδρος του ομίλου Αγγελικούση καταλαμβάνει την 7η θέση στη συνολική κατάταξη. Ο κ. Αγγελικούσης είναι σήμερα ο μεγαλύτερος Έλληνας πλοιοκτήτης. Στις εταιρείες του στηρίζεται ένα μεγάλο μέρος της υπό ελληνική σημαία ναυτιλίας. Τα πλοία του αντιπροσωπεύουν πάνω από το 1/5 του εθνικού νηολογίου δηλαδή το 20%.
• Αγγελική Φράγκου, πρόεδρος του ομίλου της Navios. H κ. Φράγκου καταλαμβάνει την 23η θέση μεταξύ των «100». Όπως σχολιάζει η Lloyds, οι εταιρείες της βρίσκονται σε μία πορεία συνεχούς ανόδου τα τελευταία χρόνια και διαγράφουν τάσεις περαιτέρω σταθερής ανάπτυξης.
• Πήτερ Λιβανός, της Ceres Shipping. Διάδοχος μίας από τις πιο δυναμικές παραδοσιακές επιχειρήσεις στη ναυτιλία. Ο κ. Λιβανός καταλαμβάνει την 32η θέση. Ο ίδιος με τις νέες επιχειρηματικές του κινήσεις πρωταγωνιστεί στη διεθνή «σκακιέρα» της νέας αγοράς των LNG τάνκερ.
• Σπύρος Πολέμης, πρόεδρος σήμερα του ICS (International Chamber of Shipping). O κ. Πολέμης βρίσκεται στην 55η θέση μεταξύ των «100» και επιλέχθηκε από τη βρετανική εφημερίδα για τη συνεχή προσπάθειά του να αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά από τη διεθνή κοινότητα η τεράστια απειλή που αποτελεί για το διεθνές εμπόριο η εγκληματική δράση των Σομαλών πειρατών.
• Θεόδωρος Βενιάμης, πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών. Ο κ. Βενιάμης καταλαμβάνει την 56η θέση. Όπως σχολιάζει η Lloyds List o κ. Βενιάμης είναι ένας άνθρωπος- «κλειδί» στη ναυτιλία καθώς εκπροσωπεί ένα από τα δυναμικότερα έθνη της.
• Βίκτωρ Ρέστης. Ο κ. Ρέστης, πρόεδρος του ομίλου Ρέστη, κατατάσσεται στην 64η θέση. Θεωρείται ένας από τους επιχειρηματίες που «ποντάρουν» στη δυναμική της Κίνας προκειμένου να δώσουν νέα ώθηση στα αναπτυξιακά τους σχέδια.
• Κώστας Γραμμένος. Ο κ. Γραμμένος, καθηγητής στο Citi University του Λονδίνου, βρίσκεται στην 65η θέση μεταξύ των «100». Η διδασκαλία του από την έδρα του Σίτι αποτελεί σημαντικό στοιχείο όσον αφορά παραμέτρους της ναυτιλιακής χρηματοδότησης.
• Κωνσταντίνος Μαρτίνος, πρόεδρος του ομίλου Thenamaris. O κ. Μαρτίνος από τους παραδοσιακούς και δυναμικότερους Έλληνες εφοπλιστές, κατατάσσεται στην 67η θέση. To 2011 έκανε ένα σημαντικό «άνοιγμα» στην αγορά των LNG τάνκερ αποφασίζοντας να επενδύσει σε αυτό το κομμάτι της ναυτιλίας που υπόσχεται μία καλή προοπτική μέσα στη γενική αβεβαιότητα.
• Ευάγγελος Μαρινάκης, πρόεδρος της Capital Maritime. O κ. Μαρινάκης βρίσκεται στην 84η θέση. Η Lloyds List σχολιάζει ότι με την κίνηση που έκανε τελευταία, συγχωνεύοντας εταιρείες του ομίλου του, κατάφερε να αποφύγει τα δύσκολα στην αγορά των τάνκερ η οποία κλυδωνίζεται σοβαρά το τελευταίο διάστημα.
• Επαμεινώνδας Εμπειρίκος, πρόεδρος της Εmbiricos Ship- brokers. O κ. Εμπειρίκος, στην 89η θέση, ήταν επί σειρά ετών ο άνθρωπος που εκπροσωπούσε την ελληνική εφοπλιστική κοινότητα του Λονδίνου. Η Lloyds List, όσον αφορά την επιχειρηματική πτυχή του σημειώνει ότι είναι γνωστός για το σωστό timing στις αγορές πλοίων.
• Πήτερ Γεωργιόπουλος, πρόεδρος της General Maritime. O κ. Γεωργιόπουλος, καταλαμβάνει την 91η θέση μεταξύ των «100» και η Lloyds αναφέρει επί λέξει «το χρυσό αγόρι των εισηγμένων στη Νέα Υόρκη εταιρειών του φαίνεται ότι έχασε το άγγιγμα του Μίδα». Όπως είναι γνωστό ο επιχειρηματίας βρίσκεται σε δύσκολη οικονομική θέση και έχει αναζητήσει καταφύγιο στο περίφημο κεφάλαιο 11 της αμερικανικής νομοθεσίας προκειμένου να αποφύγει ενέργειες πιστωτών του και επιδιώκοντας να θέσει σε εφαρμογή ένα πρόγραμμα οικονομικής εξυγίανσης.
• Χαράλαμπος Φαφαλιός, πρόεδρος της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας Λονδίνου (Committee). O κ. Φαφαλιός καταλαμβάνει την 95η θέση της γενικής κατάταξης και χαρακτηρίζεται ως ένας βασικός εκφραστής των απόψεων της ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου