"ΔΙΑΛΟΓΟΙ ΜΕ ΤΗ ΧΑΡΑΞΗ ΚΑΙ ΤΟ ΤΥΠΩΜΑ" στη Gaia

Την Τρίτη, 1η Μαρτίου 2011, στην Αίθουσα Τέχνης Γαία, εγκαινιάζεται η Έκθεση του Β΄ Εργαστηρίου Χαρακτικής της Α.Σ.Κ.Τ. με θέμα: Διάλογοι με τη χάραξη και το τύπωμα.
Επιμέλεια της έκθεσης έκανε η Βίκυ Τσαλαματά.
Διάρκεια έκθεσης 1/3/11 - 1/4/11.
Ώρες λειτουργίας Τρίτη-Παρασκευή 18:00-21:00 & με ραντεβού.
Αλκιβιάδου 103, Πειραιάς 18532, τηλ. 210 4133174, φαξ 210 4136191, e-mail: gaiaart@otenet.gr Πληροφορίες: 2104133174, www.gaiaart.gr



Στην έκθεση, οι νέοι δημιουργοί παρουσιάζουν δείγματα της ερευνητικής δουλειάς τους στο εργαστήριο. Γνωρίζοντας τη χαρακτική, την ερωτεύτηκαν και αφοσιώθηκαν σ’ αυτή με πάθος. Με στέρεη γνώση των μεθόδων της βαθυτυπίας, της υψιτυπίας, της μεταξοτυπίας, αλλά και της λιθογραφίας, ενθαρρύνονται σε πειραματισμούς και ανατροπές, για να ανακαλύψουν, τελικά, τα δικά τους εκφραστικά μέσα, τη δική τους προσωπική γραφή. Ενθαρρύνονται να ανακαλύψουν τη σχέση υλικού και γραφής, να πειραματιστούν απευθείας πάνω στη μήτρα παρακάμπτοντας τη διαδικασία μεταφοράς του προσχεδίου πάνω σ’ αυτή, αλλά και να μετρήσουν το εύρος των δυνατοτήτων εκτύπωσης πάνω στο πλατό της χαλκογραφικής πρέσας ή του τελάρου της μεταξοτυπίας.
Μεικτές τεχνικές, μοργανατικά «παντρέματα» με ετερόκλητα υλικά, είναι οι αλχημείες της χαρακτικής που κυοφορούν νέες εικόνες.
Η Κωνσταντίνα Γεώργα (Μορφές ζωής) εντρυφά στον κόσμο της βιολογίας με τη χρήση της τεχνολογίας. Η Βίκυ Κολιπέτσα (Η Αναμόρφωση μέσα από την Αναγέννηση) ανατρέχει στην έννοια του σπόρου. Η Πολυτίμη Μπενάκη (Το πιο ενδιαφέρον τοπίο είναι το ανθρώπινο) διαχειρίζεται το θέμα της ανθρώπινης μορφής με ποικίλες διαστρωματώσεις χαράξεων, ώστε να αποδομεί την εικόνα. Ο Παναγιώτης Φερεντίνος διαμορφώνει την ποιητική του μέσα από το χειρισμό της γραφής με ανατρεπτικές συνδυαστικές μεθόδους της βαθυτυπίας και του collage. Η Μαρίνα Προβατίδου (Η Αποκαθήλωση της Αφροδίτης) προσανατολίζεται προς τον κοινωνικό σχολιασμό, σκηνοθετώντας και στη συνέχεια φωτογραφίζοντας το θέμα της, πριν περάσει στη χάραξη με αλλεπάλληλες οξειδώσεις πάνω σε τεράστιες πλάκες τσίγκου, που φτάνουν τα 200 εκ. Στους Χάρτες της, η Μυρτώ Φερεντίνου χαρτογραφεί τις δικές της φανταστικές αρχαίες ,πόλεις, στο πλαίσιο ενός ευρύτερου μύθου από τον οποίο προκύπτουν σειρές ενοτήτων και αποτυπώνονται πάνω στην ύλη του χειροποίητου χαρτιού που κατασκευάζει η ίδια. Η Ματίνα Γεωργά, στις συνθέσεις της Χωρίς τίτλο, διαμορφώνει την προσωπική της γραφή, αξιοποιώντας την ξηρή χάραξη, αλλά και ανακαλύπτοντας δικές της μεθόδους χειρισμού του υλικού. Η Φαίη Μητσάνη, στις θεματικές της σειρές Playland, σχολιάζει με τρόπο αφαιρετικό τις ανθρώπινες σχέσεις, ανάμεσα στο ζευγάρι ή την οικογένεια, με ποικίλες διαστρωματώσεις χαράξεων και οξειδώσεων. Η Λία Μπλιούμη δημιουργεί ενότητες, Codes, όπου διαπραγματεύεται σχέσεις ανάμεσα στο μακρόκοσμο και το μικρόκοσμο, χρησιμοποιώντας αρχετυπικά στοιχεία και επιλέγοντας συνδυαστικές μεθόδους του collagraph και της μεταξοτυπίας. Ο Canuto Kallan πλάθει τον προσωπικό του μύθο με τη χρήση τόσο της βαθυτυπίας όσο και της μεταξοτυπίας. Η Ελένη Τσαλδίρη αφηγείται με τις εικόνες της παραμύθια που γράφει η ίδια. Για τις συνθέσεις της βρίσκει τη λύση στις καθαρές φόρμες της μεταξοτυπίας σε συνδυασμό με τις χυμώδεις τονικότητες που της δίνουν οι οξειδώσεις και οι ποικίλες μέθοδοι της βαθυτυπίας, αλλά και στα εργαλεία της νέας ηλεκτρονικής τεχνολογίας. Η Μαριλένα Συνοδινού μεταπλάθει μνήμες και εμπειρίες κοινωνικοπολιτιστικού περιεχομένου, από τα ταξίδια της στην Ουγκάντα, ανιχνεύοντας ποιότητες γραφής που της παρέχει η μεταξοτυπία και η βαθυτυπία. Ο Μιχάλης Αδάμης και ο Δημήτρης Σπανόπουλος πειραματίζονται κυρίως με τη μεταξοτυπία με μία προσωπική ποιητική ο καθένας.

Δεν υπάρχουν σχόλια: