Κατά τη διάρκεια της Ομιλίας του στην Ολομέλεια της Βουλής, την Πέμπτη, 15 Μαρτίου, η οποία πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της συζήτησης του Νομοσχεδίου του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη: «Παροχή Υπηρεσιών Ασφαλείας από Ένοπλους Φρουρούς σε Εμπορικά Πλοία και άλλες διατάξεις», ο βουλευτής Α΄ Πειραιά και Νήσων του ΠΑΣΟΚ, Δημήτρης Καρύδης υπογράμμισε, μεταξύ άλλων, τα εξής:
«Συζητήθηκε με πολύ ένταση ο χαρακτήρας του νομοσχεδίου αυτού. Εμείς πιστεύουμε ότι παρ’ όλες τις επιφυλάξεις που δικαιολογημένα μπορεί να υπάρχουν από άλλες πολιτικές δυνάμεις, το νομοσχέδιο αυτό έρχεται να συμπληρώσει κενά στη νομοθεσία μας που άλλες ευρωπαϊκές χώρες τα έχουν συμπληρώσει εδώ και χρόνια.
Σε συνεργασία δε με την Ευρωπαϊκή Ένωση, τον ΟΗΕ, τον ΙΜΟ μπορούμε να πετύχουμε ένα καλύτερο αποτέλεσμα στο μεγάλο πρόβλημα της πειρατείας. Δεν πρέπει να κινούμαστε στα άκρα. Το νομοσχέδιο δεν λύνει όλα τα προβλήματα, ούτε όμως και η απραξία. Το μεγάλο θέμα είναι να φέρουμε κάποια πρόοδο.
Εύλογα θα μπορούσα να ρωτήσω αν μέχρι τώρα τα μέτρα που έχει προτείνει ο ΙΜΟ θεωρητικά ή πρακτικά εφαρμόζονται γιατί τότε έχουμε τα τελευταία πέντε χρόνια πάνω από 4.000 ναυτικούς σε όλον τον κόσμο να έχουν υποστεί ένοπλη επίθεση, πάνω από 1.000 να έχουν κρατηθεί αιχμάλωτοι και πάρα πολλοί απ’ αυτούς να έχουν χρησιμοποιηθεί και ως ανθρώπινες ασπίδες; Άρα, το σύστημα μόνο της κρατικής ή διακρατικής ή κοινοτικής βοήθειας δεν είναι αποτελεσματικό. Μιλούμε για θαλάσσιες περιοχές εκατοντάδων χιλιάδων μιλίων και κανένα σύστημα, αν δεν υπάρξει συνδυασμός ενεργειών δεν λύνεται το πρόβλημα της πειρατείας».
Στην συνέχεια της Ομιλίας του, ο κ. Καρύδης έκανε ιδιαίτερη αναφορά σε θέματα του Υπουργείου Ναυτιλίας επισημαίνοντας: «Πριν από δυόμισι χρόνια σχεδιάστηκε μία μεταρρύθμιση για την πολιτικοποίηση του Υπουργείου Ναυτιλίας. Η μεταρρύθμιση αυτή εφαρμόστηκε με τόσο πρόχειρο και με τόσο κακό τρόπο που ουσιαστικά «κάηκε» στην πορεία. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα ακόμα κι αυτή η μεγάλη αλλαγή που έγινε, που ήταν προϊόν διεκδίκησης και αίτημα χρόνων, η δημιουργία δηλαδή του αρχηγείου του Λιμενικού Σώματος, ενώ έχει αποδώσει πάρα πολλά, να έχει υποβαθμιστεί στη συνείδηση των εμπλεκομένων. Ένα δίδαγμα από όλα αυτά είναι ότι σε συνθήκες κρίσης πρέπει να αποφεύγουμε τους πειραματισμούς και τους ερασιτεχνισμούς.
Πιστεύω ότι το Υπουργείο Ναυτιλίας πρέπει να επανασυσταθεί. Μακάρι η δημόσια διοίκηση ή γενικότερα το ελληνικό κράτος μπορέσει πραγματικά να υλοποιήσει και να επιβάλει αλλαγές που δημιουργούν προστιθέμενη αξία στη ναυτιλία μας και βοηθούν στην αποτελεσματική λειτουργία της. Η επανασύσταση του Υπουργείου Ναυτιλίας όπως ήταν στο παρελθόν είναι η λύση που πραγματικά θα άρει πολλά προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί».
«Συζητήθηκε με πολύ ένταση ο χαρακτήρας του νομοσχεδίου αυτού. Εμείς πιστεύουμε ότι παρ’ όλες τις επιφυλάξεις που δικαιολογημένα μπορεί να υπάρχουν από άλλες πολιτικές δυνάμεις, το νομοσχέδιο αυτό έρχεται να συμπληρώσει κενά στη νομοθεσία μας που άλλες ευρωπαϊκές χώρες τα έχουν συμπληρώσει εδώ και χρόνια.
Σε συνεργασία δε με την Ευρωπαϊκή Ένωση, τον ΟΗΕ, τον ΙΜΟ μπορούμε να πετύχουμε ένα καλύτερο αποτέλεσμα στο μεγάλο πρόβλημα της πειρατείας. Δεν πρέπει να κινούμαστε στα άκρα. Το νομοσχέδιο δεν λύνει όλα τα προβλήματα, ούτε όμως και η απραξία. Το μεγάλο θέμα είναι να φέρουμε κάποια πρόοδο.
Εύλογα θα μπορούσα να ρωτήσω αν μέχρι τώρα τα μέτρα που έχει προτείνει ο ΙΜΟ θεωρητικά ή πρακτικά εφαρμόζονται γιατί τότε έχουμε τα τελευταία πέντε χρόνια πάνω από 4.000 ναυτικούς σε όλον τον κόσμο να έχουν υποστεί ένοπλη επίθεση, πάνω από 1.000 να έχουν κρατηθεί αιχμάλωτοι και πάρα πολλοί απ’ αυτούς να έχουν χρησιμοποιηθεί και ως ανθρώπινες ασπίδες; Άρα, το σύστημα μόνο της κρατικής ή διακρατικής ή κοινοτικής βοήθειας δεν είναι αποτελεσματικό. Μιλούμε για θαλάσσιες περιοχές εκατοντάδων χιλιάδων μιλίων και κανένα σύστημα, αν δεν υπάρξει συνδυασμός ενεργειών δεν λύνεται το πρόβλημα της πειρατείας».
Στην συνέχεια της Ομιλίας του, ο κ. Καρύδης έκανε ιδιαίτερη αναφορά σε θέματα του Υπουργείου Ναυτιλίας επισημαίνοντας: «Πριν από δυόμισι χρόνια σχεδιάστηκε μία μεταρρύθμιση για την πολιτικοποίηση του Υπουργείου Ναυτιλίας. Η μεταρρύθμιση αυτή εφαρμόστηκε με τόσο πρόχειρο και με τόσο κακό τρόπο που ουσιαστικά «κάηκε» στην πορεία. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα ακόμα κι αυτή η μεγάλη αλλαγή που έγινε, που ήταν προϊόν διεκδίκησης και αίτημα χρόνων, η δημιουργία δηλαδή του αρχηγείου του Λιμενικού Σώματος, ενώ έχει αποδώσει πάρα πολλά, να έχει υποβαθμιστεί στη συνείδηση των εμπλεκομένων. Ένα δίδαγμα από όλα αυτά είναι ότι σε συνθήκες κρίσης πρέπει να αποφεύγουμε τους πειραματισμούς και τους ερασιτεχνισμούς.
Πιστεύω ότι το Υπουργείο Ναυτιλίας πρέπει να επανασυσταθεί. Μακάρι η δημόσια διοίκηση ή γενικότερα το ελληνικό κράτος μπορέσει πραγματικά να υλοποιήσει και να επιβάλει αλλαγές που δημιουργούν προστιθέμενη αξία στη ναυτιλία μας και βοηθούν στην αποτελεσματική λειτουργία της. Η επανασύσταση του Υπουργείου Ναυτιλίας όπως ήταν στο παρελθόν είναι η λύση που πραγματικά θα άρει πολλά προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου